♛The Silent Stalker♛
ABOUT ENTRY LINKS



Pinocchio Version Sepanyol
Sunday 2 June 2013 • 20:14 • 0 comments
                     
                                         ASSALAMUALAIKUM READERS ! ^.^

Siapa tengok cerita Pinocchio di slot movie night tv9 semalam/angkat tangan cepat!!hihi..okay,actually,aku rela tidur pukul 11.00 malam...semalam sebab aku nak tengok cerita Pinocchio..ala,cerita dongeng yang hari-hari kita dengar time prasekolah dulu tu la..aku memang minat dengan cerita tu..hihi..tak tahu la kenapa... (..).Okay,for siapa-siapa yang terlepas tengok cerita Pinocchio semalam,aku nak bagi sinopsis cerita ni...ermm..sinopsis yang aku buat sendiri..huhu..tapi kan,semalam punya pinocchio,version sepanyol tau...aku memang tak la nak faham bahasa Sepanyol tu... [-,-''] maklumlah,orang Malaysia kan?* -,-'' ek eleh..haha..but nasib baik ada subtitle bahasa malayu di bawah tu.hikhok.. [^0^] okay,aku dah start nak melalut...nah,here's the sinopsis.. ;D untuk Pinocchio versi Sepanyol..

Pinocchio,sebuah boneka kayu yang dicipta oleh seorang lelaki tua yang miskin yang tinggal di sebuah pekan kecil yang terletak di Sepanyol.Tanpa disangka,boneka tersebut hidup dan lelaki tua tersebut menamakannya sebagai Pinocchio.
Pinocchio,sebuah boneka yang sangat nakal biarpun dia bukan seperti kanak-kanak biasa.Ayahnya,(lelaki yang menciptanya) sangat mahu melihat 'anaknya' itu pergi ke sekolah,belajar,seperti kanak-kanak lain.Manakala Pinocchio ini mempunyai sifat seperti kanak-kanak lain iaitu nakal dan suka bermain.Namun,dia merupakan sebuah boneka yang sangat baik hati,senang ditipu...tetapi,dia amat menyayangi ayahnya.Pinocchio mempunyai teman iaitu 'cengkering' yang sering mengganggunya.Asyik-asyik ada je yang si cengkerik tu bebelkan.Yang si Pinocchio ni pula memang rimaslah dengan adanya cengkering ni.Pada suatu hari,ayah si Pinocchio ni lambat balik ke rumah setelah bekerja pada siang hari.Pinocchio yang seharian menunggu kepulangan ayahnya,menjadi kesejukan kerana keadaan cuaca di situ.Pinocchio mencari cara untuk memanaskan badan.Dia duduk di atas kerusi malas yang berada berhampiran dengan tempat api dinyalakan dengan harapan bahawa dia tidak akan kesejukan lagi."Pinocchio!!" jerit ayahnya terkejut setelah melihat kaki Pinocchio dijilat api,lalu dia cepat-cepat memadamkan api tersebut menggunakan sebaldi air."ayah,kenapa ayah balik lambat?"soal Pinocchio."Apa yang berlaku sebenarnya,Pinocchio?"ayahnya bertanya."Saya kelaparan,kesejukan..saya duduk la dekat dengan api tu..lepas tu kaki saya terbakar".Cerita Pinocchio.Ayahnya sanggup menjual satu-satunya jaket kesayangannya demi membeli buku buat Pinocchio untuk Pinocchio supaya dia pergi ke sekolah dan belajar.Pinocchio menuju ke sekolah dengan semangat yang membara..namun,macam-macam halangan yang datang menguji ketahanan mentalnya.Maklumlah,sifat keanak-anakkan.Dia telah menjual buku pemberian ayahnya demi mendapatkan 4 sen sebagai tiket untuk dia masuk ke teater boneka.Sangat bodoh right?but memang tu lah Pinocchio.Dia hampir dihukum oleh pemilik pusat teater tersebut kerana dianggap penceroboh.Namun,kerana simpati mendengar cerita daripada Pinocchio mengenai ayahnya,dia tidak jadi dihukum malahan dia telah diberikan 5 keping  wang emas..Namun,dia telah ditipu dan wangnya telah dicuri oleh Rubah dan Kucing yang bijak memanfaatkan sifat lurus bendul Pinocchio.Pari-pari berambut birulah yang telah menjadikan Pinocchio berhidung panjang setiap kali dia berbohong.Akhirnya,Pinocchio berjaya menjadi kanak-kanak sepertimana yang dia impikan dan dia hidup bahagia bersama ayahnya setelah melalui pelbagai cabaran dalam kehidupan.


PASTFUTURE
The Silent Stalker


A big thanks for all of you,my blog visitors. Feel free to read the entries and enjoy yourself listening to my blog's theme song. Do leave your footprints at the 'chatting' space provided. I'll follow you guys back.

Stalker[s]





  Stalker[s]
Click "LIKE" first
Daisypath Happy Birthday tickers
Stalking..

Archive